Ett annat sätt att tänka
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Min son är 16 år

Gå ner

Min son är 16 år Empty Min son är 16 år

Inlägg  Admin ons jul 30, 2008 12:53 am

Men man tror inte på att han kan ha något handikapp eftersom han är så "bright" annars! Man säger att hans problem beror mer på att han inte brukar allvar för när han gjort det så har han visat på mycket bra resultat. En kille som läser upp 3 IG på en termin är inte handikappad! Så om jag ska få honom utredd så måste jag betala det själv och det kostar minst 20.000:-
Men att en kille på 16 år inte kan läsa en tidtabell, eller har svårt för digitala klockor samt räknar ut saker på konstiga sätt och inte fattar hur man räknar ut tal om de är blandade... är det en och samma sort så klarar han det utan problem bara han kommer på hur man gör men om man blandar räknesätt och typer av tal så är det kört. Han kan inte ta % ur ett tal. Han gör om allt till addition och räknar i oändliga intervaller ut ganska enkla tal...

Nej han har inget handikapp.. men jag som ser honom kämpa vet att han troligen har Dyskalkyli... men vi får ingen hjälp.. han är för smart!
Om man i unga år får rätt hjälp så kan man leva ett bättre liv eftersom man kan lära om i denna ålder! Björn Alder menar detta!! Att om man får hjälp innan man är vuxen så kan man bli "botad" på så sätt att man lär om och lär på ett sådant sätt att man kan klara sig! men man får inte ha blivit vuxen för då har hjärnan stannat av och är inte längre mottaglig och formbar...

detta känns lite hopplöst

Admin
Admin

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 08-07-12

http://dyskalkyli.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet